czwartek, 27 stycznia 2011

Pozycjonowanie serwisu turystycznego (19)

Obecnie na rynku jest wiele firm specjalizujących się w pozycjonowaniu stron internetowych, podpisujących długofalowe umowy na wyniki w postaci pewnych słów kluczowych, które mają się ukazać w google w pierwszej dziesiątce lub na konkretnej pozycji.
Nic bardziej mylącego, Klienci dają się zachęcić do współpracy z takimi firmami, często zgadzając się na kilka słów kluczowych wg listy.
Pozycjonowanie serwisu nie polega na przekazaniu firmie informatycznej usługi, której tak naprawdę nie są w stanie wykonać prawidłowo lub nie osiągną planowanego sukcesu. Dlaczego ? Ponieważ pozycjonowanie serwisu powinien realizować właściciel serwisu turystycznego poprzez osoby zaufane lub wspomagające wprowadzane dane, wymagające pewnego powtarzalnego algorytmu.
Zastanówmy się, jak wygląda obecnie globalny zasób informacji w Internecie i skupmy się na jednym zagadnieniu np. i tutaj opisuje zdarzenie (naszą przykładową imprezę turystyczną):

Wczasy, czyli coś co odbywa się zwykle w sezonie zimowym, ale częściej latem
Jeśli dodamy, że odbywa się w Grecji – to mamy kierunek, jeśli dodamy słowo, w Paralii, to mamy już bliżej zlokalizowaną imprezę, Określmy dodatkowo, że impreza odbywa się autokarem, a zakwaterowanie jest w apartamentach bez wyżywienia, że dodatkowo organizujemy wycieczki fakultatywne na Olimp, Meteory i do Salonik. Zastanówmy się, również co jest cechą zasadniczą charakteryzującą naszą ofertę np. bezpośrednio przy plaży, w gaju oliwnym.

I teraz zastanówmy się nad słowami kluczowymi. W naszym artykule omówimy sobie słowo kluczowe: wczasy.

Wczasy, wpisujemy w google i patrzymy na wyniki:

……

Analizujemy pierwsze 7-10 pozycji wyników. Jak osiągnąć taką pozycję ?

Po pierwsze przeanalizujmy kto na tej liście jest:

Zobaczmy jakie słowa kluczowe ma na wskazanej stronie

Analizujemy źródłową stronę:
Spotykamy ważną informację: tytuł strony:
Coś tam - Wczasy
Słowa kluczowe - keywords
Opis strony - descriptions

Tytuł strony wskazuje, że zawartość zawiera istotną wartość słowa: wczasy
Pojawiają się w stroni linki odnoszące do słowa wczasy i podstrony z ofertą:

/wczasy/egipt/sharm_el_sheikh/index.php

Jest kilka takich linków.
I to w zasadzie cała tajemnica pozycjonowania.

Co musimy zrobić ? Aby nasz strona pojawiła się w wynikach google ?

Budujemy stronę internetową: www………….pl/wczasy
Umieszczamy na tej stronie informacje o wczasach np. tekst redaktorski:

Wczasy – to jedno ze zjawisk w obecnej cywilizacji. Każdego roku podróżuje z naszym biurem podróży kilka tysięcy osób, aby pojechać na wczasy. Na wczasy nad morze, na wczasy nad jezioro, na wczasy w góry. Wczasy to czas, w którym człowiek wypoczywa, wczasuje się, czyli przebywa dużą część dnia na słońcu, korzysta z kąpieli w morzu, jeziorze i basenie, opala się, smaruje się olejkami, czyta ulubione książki i gra w gry towarzyskie, a wieczorem buszuje po okolicznych barach, restauracjach i dyskotekach w poszukiwaniu wrażeń i poznania innych ciekawych ludzi.

Dobudowujemy linki, gdzie na wczasy np.

Wczasy w Grecji, wczasy Włochy www………..pl/wczasy/grecja/paralia/wczasy_w_grecji.html
Wczasy we Włoszech, wczasy Włochy www……...pl/wczasy/grecja/paralia/wczasy_we_włoszech.html


Pamiętajmy, że strona w php nie pozycjonuje się tak dobrze jak w html, więc tworzymy nasze strony w html.

Wyszukiwarki w php, zwłaszcza z elementami Java script w ogóle nie pozycjonują się.
Więc jak sobie ktoś taką wyszukiwarkę podpiął na stronie, to dane z tej wyszukiwarki nie indeksują się w ogóle (mam na myśli wyniki).

Ale wracając do tematu.
Wykonaliśmy stronę, która samopozycjonuje się, bo zawiera cenne słowa kluczowe: wczasy.

Ale jak osiągnąć, aby nasza pozycja była w pierwszej dziesiątce ?

Po pierwsze musimy spopularyzować serwis, dokładnie stronę:
www……..pl/wczasy
lub konkretne podstrony

W tym celu przeglądamy dalsze wyniki wyszukiwania w google słowa:
Link: www……..pl np. jakieś firmy konkurencyjnej

Wynik: np. 10 0000 linków

Zobaczmy, jak nasz wynik jest : wpisując domenę swoją ?

Mało ?

Dla rozrywki możemy pooglądać sobie pewne śmieszne statystyki, ale wnoszące dużo informacji o naszym serwisie i pozycjonującym od razu:

Ciekawe serwisy nam otwierają się w wynikach:
http://themecraft.net/www
http://www.surcentro.net/en/
http://www.pageinsider.com
http://www.aboutus.org
http://www.internetanalytic.com
http://www.webutation.net
http://www.clearwebstats.com/
http://www.buzzmystat.com


Co tworzy nam content linkujący z innych stron, serwisów – wpisy jak poniżej:

Warto dopisać się do tych serwisów…
Warto opublikować swój filmik na youtube, który linkuje do naszego serwisu
Warto budować linki w facebooku
Warto napisać artykuł o sobie na forum.gazeta.pl
Warto dopisać się do goldenline.pl i podyskutować na temat swojego biura


Po angielsku, ale proszę zobaczyć nasycenie kolorów na stronie decyduje, o atrakcyjności strony i umożliwia lepszą pozycję w wynikach wyszukania.
Widać, że kolorystyka przeważa, i wygrywa w rankingu, więc lepiej będzie pozycjonować się lepsza strona – wykonana lepiej graficznie.

Dla przykładu porównanie serwis turystycznego zindeksowanego w tym projekcie:
http://themecraft.net/www/turystyka.net


Pierwszym krokiem jest śledzenie gdzie reklamuje się serwis konkurencji i wpisywanie swojej strony do katalogów. Im więcej mamy odnośników do naszej strony, tym więcej osób odwiedzi nasz serwis, tym więcej osób wejdzie z zewnątrz i zostawi w statystykach informację, że strona była wartościowa.
Zabawmy się w prosty algorytm. Mamy 2 strony w sieci internetowej i 100 osób. Jeśli są do dyspozycji 4 katalogi, i 1 strona będzie w jednym katalogu, a 2 strona w trzech katalogach, a po 25 osób korzysta z każdego katalogu, to stosunek odwiedzin powinien być 25:75. Czyli im więcej wpisów w katalogach tym większa odwiedzalność, i tym samym wyższa pozycja w katalogu google

Wniosek: wprowadzamy naszą stronę do katalogów, a wyniki rejestrujemy np. w arkuszu kalkulacyjnym.

Więc klikamy w kolejne linki i dodajemy naszą firmę, aż osiągniemy maksimum. Wyniki zapisujemy w arkuszu kalkulacyjnym, wprowadzamy informacje: w jakim katalogu dodaliśmy, kiedy, jaką stronę, jaką treść wprowadziliśmy, dodatkowo wprowadzamy informację, czy usługa jest bezpłatna, płatna oraz loginy i hasła do edycji wpisu w katalogu, aby móc w przyszłości zmienić treść wpisu.

UWAGA: firma pozycjonerska nie wpisuje do wartościowych katalogów, tylko do wirtualnych, sztucznych katalogów. Co jest wynikiem tego ? Normalni ludzie nie korzystają z tych katalogów, tylko roboty lub przypadkowe kliknięcia osób. Strona jest sztucznie podtrzymywana, ale to nie jest wartościowy wpis, bez przyszłości. Pokazuje tylko statystyki odwiedzin, ale sprzedaż z tego tytułu zwykle nie wzrośnie.

Przykładowo: firma pozycjonerska, za słowo wczasy – wycenia sobie kwotę miesięczną za „10” w google, około 600 zł/ miesięcznie x 12 miesięcy daje kwotę 7200 zł rocznie. Ale należy uwzględnić, że słowo będzie użytkowane przez tylko krótką część roku. Łatwiej będzie poza sezonem pozycjonerowi zrobić wyniki przez sztuczne katalogi – puste wejścia na stronę. Tak naprawdę zapłacimy za puste wejście – około 80% wartości usługi.
Czy warto ?

Co więc należy robić ?
Tworzyć na stronach serwisu content – czyli treść, własną, autorską treść.
Wpisać się do wartościowych katalogów, uczestniczyć w życiu społecznym: facebook, goldenline, fora. Proszę wybaczyć, ale tego nikt nie wykona lepiej za nas niż pracownicy biura podróży.
A kasę zamiast na pozycjonowanie robocików lepiej wydać na robocika addwords w google – czyli reklamy sponsorowane linki w google, na pewno będzie wynik bardziej skuteczny, reklamy w katalogu Onet.p, w wp.pl oraz gazeta.pl itp.

Podsumowując: po pierwsze serwis turystyczny musi być zbudowany w sposób klarowny, czysty, najlepiej w języku html z linkami do podserwisów, podstron. Strony muszą być opisane słowami kluczowymi, tym czym zajmujemy się, to co oferujemy. Możemy zainwestować w dobrą grafikę, ponieważ to też już wkrótce będzie ważnym czynnikiem. Następnie powinniśmy do ofert dobudować strony opisowe zawierające cenne słowa kluczowe. Serwis musi zawierać dużo treści statycznych. Umieszczenie dynamicznej wyszukiwarki nie umożliwi nam pozycjonowania serwisu. Jak już serwis jest w miarę dobrze opisany i mamy odpowiednie słowa kluczowe wpisane w metatagach, możemy rozpocząć kampanię poprzez dopisywanie się do różnych katalogów, forum, itp. Dopiero taki proces zakończony sukcesem można poddawać dalszym eksperymentom i inwestycjom poprzez firmy pozycjonerskie. Odwrotne działanie to po prostu pompowanie kasy w pusty dzban.

Do dyskusji w ramach tego artykułu zapraszam na: www.sartweb.blogspot.pl

Mobile SART – na notebookach dla jednoosobowych Organizatorów Turystyki (18)

System rezerwacji SART w ramach „europejskiego programu rozwoju biur podróży jednoosobowych” przygotował specjalną wersję mobilną aplikacji SART przeznaczoną do instalacji na notebooku, która obejmuje: kompleksowy program obsługi biura podróży z opcją wirtualnej księgowości, przygotowalnię ofert w module modelowanie ofert, portal turystyczny z hostingiem i utrzymaniem domeny internetowej.
Rozwiązanie jest przeznaczone dla jednoosobowych biur podróży – Organizatorów Turystyki i może być rozszerzone na wersję wielostanowiskową.

Oferta handlowa
- zdalna instalacja i uruchomienie aplikacji jednostanowiskowej 999 zł netto
- abonament miesięczny 100 zł netto
- opłata za transakcje online do negocjacji

Co daje uruchomienie systemu rezerwacji SART ?
- obecność w wyszukiwarce systemu rezerwacji http://www.travelbook.pl
- reklama na kilkuset portalach turystycznych w technologii SART
- dostęp do ponad 3000 agencji turystycznych w Polsce.

Oferta przeznaczona jest dla Organizatorów Turystyki, którzy otworzyli działalność po roku 2009.

SART – najszybszy sposób obsługi klienta po sprzedaży (17)

Powstała nowa funkcjonalność systemu SART ułatwiająca obsługę Klienta.
Zamiast generować umowy i wysłać do klienta wszystkie dokumenty w sposób ręczny,
wystarczy skopiować jeden link w panelu ze swojej strony w rozwiązaniu SART i Klient samodzielnie może pobrać sobie: umowę zgłoszenie, warunki uczestnictwa i dokonać płatności online.

Jak możemy wykorzystać tą funkcjonalność ?
1. Klient sam dokonuje rezerwacji online i dostaje automatycznie maila z powiadomieniem o rezerwacji oraz link, w którym samodzielnie może obsłużyć się.
2. W imieniu klienta – np. telefonicznie dokonujemy rezerwacji i klient otrzymuje automatycznie wszystkie dokumenty mailem.

Oczywiście dostęp do linku jest po to, abyśmy mogli go skopiować i wysłać ręcznie Klientowi, jak nie otrzymał maila.

Nowe funkcje w portalu agenta – SART mogą Państwo rozwijać wysyłając do nas maila z propozycjami Waszych pomysłów.

Co daje ta funkcjonalność ? Pełną 100% automatyczną obsługę Klienta bez udziału człowieka !!!
Kiedy Klient mógł nie otrzymać maila ? Jeśli dostawca usług internetowych zablokował wysyłanie maili od Państwa, jeśli Klient założył, że Wasz mail ma iść do kosza.
Dlatego ten link pomocniczy, aby można go skopiować i wysłać Klientowi z innego konta pocztowego.
Czasem Klient twierdzi, że ma pustą stronę, oznacza, to że klient ma program antywirusowy, który blokuje przeglądanie plików PDF z sieci. Wówczas Klientowi należy zwrócić uwagę, aby wyłączył zabezpieczenie przed czytaniem PDF – bo programy antywirusowe często blokują tą funkcjonalność automatycznie po instalacji programu antywirusowego.

Co daje ta funkcjonalność ? Pełną 100% automatyczną obsługę Klienta bez udziału człowieka !!!

Twój katalof PDF (15)

Witam, czekamy na Twój katalog w PDF.
System rezerwacji SART prosi o przesłanie aktualnego katalogu ofert w formacie PDF.
Jeśli katalog ma większy rozmiar proszę o kontakt prześlę dostęp do konta FTPWitam, czekamy na Twój katalog w PDF.
System rezerwacji SART prosi o przesłanie aktualnego katalogu ofert w formacie PDF.
Jeśli katalog ma większy rozmiar proszę o kontakt prześlę dostęp do konta FTP.

SART nowa forma wyżywienia – ultra all inclusive (14)

W systemie SART został dodany nowy rodzaj wyżywienia w zakładce wyżywienie – ultra all inclusive, jako innowacyjny pomysł wdrożeniowy Biura Podróży Gama ze Skierniewic.

Jeśli Państwa oferty zawierają taką usługę, proszę zaznaczyć w modelowaniu, aby wyświetlać w wyszukiwarce wartość ultra all inclusive i umożliwić agentom i klientom wyszukiwanie po kryterium wyżywienia – rodzaju ultra all inclusive.

Kroki, które należy wykonać:
1. zaktualizować bazę system
( bazę system należy tak w ogóle aktualizować przynajmniej raz dziennie, bo z niej pobierana jest informacja o nowych agentach, państwach, regiony, miejscowości i inne dane słownikowe)
2. w modelowaniu w zakładce www, należy uzupełnić wyżywienie - klikając na checkboxy i wybierając właściwą formę wyżywienia.